Nom de code/ Codename : Expo 67









Nom de code :
Expo 67


Quand l'Exposition Universelle de Montréal a été inauguré, j'avais 5 ans. Mes souvenirs sont vagues, je me rappelle surtout du monorail qui traversait la Biosphère. Au début des années 80, je suis allé plusieurs fois faire des photos dans les ruines de l'Expo 67.

Si en 1967 Terre des Hommes représentait l'espoir, l'ouverture sur le monde et les merveilles de l'avenir; au début des années 80, ces ruines semblaient représenter la recession, l'arrivé au pouvoir des conservateurs et de Ronald Reagan. Bref, la fin du monde, l'apocalypse.

Ce sujet sera le coeur de mon prochain livre.

Codename :
Expo 67

When the international expo opened in Montreal in 1967, I was 5 years old. Don't remember much except going through the huge Biosphere on the monorail. When the Eighties began, I often went there to document the sate of decay of these amazing structures before the city finally decided to torn down most of it.

If in 1967 Man and his World represented hope, imagination and an opening to the world; at the beginning of the Eighties, theses ruins perfectly symbolized the ongoing recession, Reaganomics, the rise of conservative values, poverty and lack of hope. The end of the world had begun...

This project will be the core story of my new book.

Commentaires

Articles les plus consultés