François B.


 François B, acteur



Sur la rue Laurier on peux rencontrer François, itinérant officiel du quartier. C'est une bonne âme et je l'aime bien. Pour le chapitre 2, j'avais besoin d'un schizophrène qui décroche de la société après avoir eu des visions de monstres et de déesses. Je me doutais que François serait un excellent acteur et il a accepté de poser pour moi. Dans le récit, le personnage est basé sur un ami, le plus drôle c'est que François a le même âge que moi et jeune adulte, il a fait de la photo à Sherbrooke au Cégep. Maintenant il a la vie dure, sans logement, il dort dehors depuis un mois sous un futon. La journée où je l'ai photographié, il venait de donner 400$ à une fille pour partger un logement avec elle. Il s'est fait arnaquer.

On Laurier street in Montreal, you can meet François, the street's official beggar/homeless guy. I like him, he's got a good heart. For chapter 2 of my project, I needed someone to play a schizophrenic who after having visions of Monsters and Godesses, becomes homeless. I guessed François was a good actor since he talks to people all the time. He agreed to pose for me. He was great. This character is based on a friend, so it's kinda funny that François is the same age as me. He even studied photography and was good at it. Lately, he's had hard times. He has been sleeping outside all month long and the day I took the pictures, he later learned that a girl who for 400$ promised him a room to rent but ended up steeling his money. Hard life, I wish him the best.


Commentaires

Articles les plus consultés